Академія української преси оголошує результати Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 9-10 класів у 2023/24 навчальному році в рамках усіх освітніх галузей, позаурочної та позашкільної діяльності.
11 квітня 2023 року відбулося засідання членів журі.
До членів комісії увійшли:
Руслан Шаламов, вчитель Харківського обласного наукового ліцею “Обдарованість”, креативний директор Творчого об’єднання «Соняшник», кандидат біологічних наук, заслужений вчитель України;
Раїса Євтушенко, головний спеціаліст відділу змісту освіти, мовної політики та освіти національних меншин Директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти МОН України, відповідальна за упровадження медіаосвіти у загальну середню освіту;
Оксана Волошенюк, науковий співробітник відділу екранно-сценічних мистецтв та культурології Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т. Рильського НАНУ;
Олександр Мокрогуз, завідувач кафедри суспільних дисциплін та методики їх викладання Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського, кандидат педагогічних наук, доцент.
Зі 154 заявок, які були надіслані на Всеукраїнський конкурс на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 9-10 класів обрано переможцями 17 вправ, а саме:
вправа з історії «Корюківка – 1943: анатомія злочину, білі плями, історичні паралелі» вчителя історії та правознавства, директора Нижньодуванського ліцею Нижньодуванської селищної ради Сватівського району Луганської області Вдовіна Олександра Анатолійовича, яка була оцінена у 160 балів;
вправа з української мови «Уживання слів у невластивому значенні. Неологізми війни VS Новомова» завідувачки кафедри методики навчання мов і літератури, докторки педагогічних наук Комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти» Дегтярьової Галини Анатоліївни, яка була оцінена у 159 балів;
вправа з математики «Ймовірність та досягнення українців» вчительки математики Запорізької єврейської гімназії «ОРТ=Алєф» Ганенко Вікторії Леонідівни, яка була оцінена у 153 бали;
вправа з історії «Пакт Молотова-Ріббентропа в різних джерелах інформації» вчительки історії Ліцею «Ерудит» Первомайської міської ради Миколаївської області Сизової Анни Володимирівни, яка була оцінена в 151 бал;
вправа з географії «Третинний сектор економіки світу» вчительки географії Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №31 Вінівіт’євої Вероніки Сергіївни, яка була оцінена в 150 балів;
вправа з медіаосвіти «Медіаграмотно про стрілецьку зброю» завідувачки навчально-тренінговим центром Комунального навчального закладу «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» Зорі Юлії Миколаївни, яка була оцінена в 150 балів;
вправа з біології «Дослідницький медіапрактикум «Використання ГМО: фейк чи лайк?» заступниці директора з навчальної роботи, учительки біології Ковтуцької Ірини Анатоліївни, яка була оцінена в 150 балів;
вправа з мистецтва «Критичний погляд» вчительки мистецтва КЗ “Вороновицький ліцей” Вінницької області Таранюк Майї Іванівни, яка була оцінена в 148 балів;
вправа з історії «Аналіз Пакту Молотова-Ріббентропа 23 серпня 1939 р.» вчительки історії та правознавства Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №32 Черкаської міської ради Черкаської області Таран Ірини Іванівни, яка була оцінена в 146 балів;
вправа з української мови та літератури «Колекція вправ «Детектор брехні» вчительки української мови та літератури Ліцею «Гроно» Львівської міської ради Сітькової Ірини Миколаївни, яка була оцінена в 145 балів;
вправа з історії «Історичний мудборд» вчительки історії Березотіцької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області Таранич Олени Вікторівни, яка була оцінена в 145 балів;
вправа з інформатики «Довіряй та перевіряй» вчительки математики та інформатики Нововелідницького ліцею Словечанської сільської ради Житомирської області Парандій Лесі Петрівни, яка була оцінена в 144 бали;
вправа з інформатики «Патріотичні літературні фейки та маніпуляції: добро чи зло?» вчительки інформатики Запорізької гімназії №62 Циммерман Олени Володимирівни, яка була оцінена в 144 бали;
вправа з української мови, української та зарубіжної літератури «Створення публіцистичного блогу» вчительки української мови, української та зарубіжної літератури Вівчарюк Галини Романівни, яка була оцінена в 143 бали;
вправа з інформатики «Розвіюємо фейки» вчительки математики та інформатики Джулинської Галини Антонівни, яка була оцінена в 143 бали;
вправа з української мови та літератури «Вчимось розпізнавати мову ворожнечі в ЗМІ» вчительки української мови та літератури, заступника директора з навчально-виховної роботи Миколаївського юридичного ліцею Миколаївської міської ради Миколаївської області Коломієць Марини Олександрівни, яка була оцінена в 143 бали;
вправа з трудового навчання та технологій «Писанка – символ України. «Допоки пишуть писанки, – доти буде світ, а коли перестануть, тоді світ скінчиться» вчительки трудового навчання та технологій Середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №77 м. Львова з поглибленим вивченням економіки та управлінської діяльності з українською мовою навчання Махінько Ольги Кіровни, яка була оцінена в 143 бали.
Переможці конкурсу отримають дипломи І-го ступеня та авторський гонорар.
Усі плани-конспекти вправ, що подані на конкурс та отримали оцінку вище 30 балів зі 160 будуть розміщені на ресурсі Тулбоксі уроків медіаграмотності для вчителів https://toolbox.medialiteracy.org.ua/ (за умови згоди авторів), а їх автори отримають сертифікати від МОН України та Академії української преси.